Tid:  Mandag den 20. januar kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Dagsorden ifølge vedtægterne.

Der serveres en øl eller vand under mødet.

Efter generalforsamlingen vises en af de lokalhistoriske film.

Kun adgang for medlemmer.

Tilmelding ikke nødvendig

Dagsorden:

2. Bestyrelsens beretning v. formanden
  3. Beretning fra Lokalhistorisk Samling v. arkivaren
  4. Aflæggelse af regnskab v. kasseren
  5. Budget, det nye program og fastsættelse af kontingent
  6. Valg til bestyrelsen: På valg for 2 år er Per Nilsson, Bent Lund og Jens Hartmann
  7. Valg af 2 suppleanter
  8. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
  9. Indkomne forslag. Skal være bestyrelsen i hænde senest en uge før generalforsamlingen (senest den 13. januar 2020.

I Vestskovens stille ro – ligger der en gl. radiostation. Radiostationen

Med lokalhistoriker Ib H. Berg

Sted Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

Hør de spændende historier fra ca. 60 års aktivitet på ”Radiogrunden” på Gl. Landevej 42. I 1990 blev den gl. radiosenderen ikke længere brugt og blev lukket ned. Efter aftale med statsskoven blev der plantet ca. 4.500 nye træer på arealet. Derefter har en lille del af grunden og bygningerne ligget øde hen medens træerne uden om har vokset sig store. Der er nu planer om at bygge boliger på hele radiogrunden og mange træer skal fældes for at give plads til byggeriet.

Husk tilmelding på:Herstedvestersenderen

Grotid i GlostrupHovedvejen

Med arkivleder Camilla Lynggaard Boysen

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

De historiske tråde for Glostrup og Albertslund er helt naturligt flettet sammen, og denne aften dykker vi ned i en periode, som mange stadig kan huske med nostalgi. Vi skal tilbage til Glostrups opblomstringsperiode op gennem 1950' og 1960'erne. Det var en tid, hvor Glostrup stadig var langt ude på landet med højt til himlen. Her var plads til både børnefamilier og et hastigt ovksende handelsliv og industriby. Camilla fra Byhistorisk Hus i Glostrup finde de gode fotos frem og tager dig med tilbage til entid med dufte fra "Lakridsen" og kolde fristelser fra Permier Is, med dans på Siesta, fest på Restaurant Byparken, fejringen af S-toget og meget andet. Det var kort sagt en tid med Grotid i Glostrup. Vi slutter aftenen med at se en lille film med netop denne titel.

Fra damp til motor med Bo-Vest som endestation. Damptog

Med fhv. trafik- og driftsleder Kurt Andersen, Kildegården

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

Efter en opvækst i det Midtjyske får Kurt en lang karriere i DSB, hvor han oplever hele udviklingen fra damp til motordrift. Han slutter i togledelsen efter tjeneste på over 100 stationer og mere end 20 flytninger. Efter pausen vil Kurt fortælle om sit liv i boligbevægelsen i bl.a. Vibo, Lejerbo, VA og AB, hvor han også kom med i ledelsen af den første store renovering af Kanalens kvt.

Plakat.

Bo Vest

Hans byggede en byHans Nielsen

Fortalt af Hans Thiil Nielsen

Sted: Damgårdshave, Damgårsvej 12, Albertslund

Byen hedder nu om stunder Albertslund. Hans Nielsen var i 31 år medlem af sognerådet i Herstedernes Kommune. I 18 år var han sognerådsformand og i de sidste 4 år til 1968 borgmester.

Hans stod i spidsen for en gradvist voksende skare af byplanslæggere, ingeniører og arkitekter, som på bar mark opførte en by, Albertslund – opført efter en plan, den mest gennemtænkte plan vi har set i Danmark. I får meget at vide om Hans og hans liv, hans indstilling til livet, hans liv uden for rampelyset, hans drømme og hans utrolige virketrang.

Hans næsteældste barnebarn holder foredraget og du må hjertens gerne supplere med anekdoter og spørgsmål.

Plakat.