En tillidsmand fortæller

Med Albertslund kommunes tidligere HK-tillidsmand Harry Halkjær Born

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Fra en stilling som sekretær i Frie Børnehavers Albertslundafdeling kommer Harry til en stilling i Fritidsforvaltningen, som planlægger af kommunens sommer- og ferieaktiviteter for skolebørn. Dengang var der ingen skolesøgende børn, som gik og kedede sig, for de kunne bare slå op i Harrys folder: ”Hvad kan du lave i Albertslund”. I 1978 bliver han valgt som tillidsmand for HK-medlemmerne på rådhuset og sluttede sin karriere ved kommunen, som formand for kommunens tillidsmandsring, som repræsenterede de dengang ca. 3.000 ansatte. Vi skal også høre om Harrys senere karriere som konsulent, først i LO og sidenhen i HK.

• tlf. 4364 1353 eller 2966 4164

Fangekoret har sunget sin sidste sang i Statsfængslet Vridsløselille

Med leder af fangekoret, organist Louise Adrian

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12 Fangekor

I 2019 kan fangekoret fejre 25 års jubilæum. Det hele startede i det små og skjulte indenfor murene på Statsfængslet Vridsløselille i 1994, men da koret i 2004 udgav en cd, kom der efterspørgsel på at holde koncerter udenfor murene. I alle årene har koret været ledet af Louise Adrian, der er opvokset i Røde Vejrmølleparken i Albertslund. På denne aften vil Louise fortælle om et helt særligt job og om Fangekorets usædvanlige historie.

Det er aldrig for sent…

Med medlem af Kommunalbestyrelsen Jørn Jensby Natteravne

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Efter et heftigt arbejdsliv indenfor Telekommunikation begynder Jørn sideløbende at udfolde sit iværksættergèn i Albertslund. Først med Natteravnene, så med World-working arrangementet, så kom bestyrelsesposter i Senioridræt, samtidig med formandskabet i Kulturhuset Birkelundgård, efterfulgt  af formandskabet for Senior Idræt. Medlem af flere udvalg og bestyrelser samt formand for Idrætsrådet. Vi vil denne aften høre hvad det er for et gen, der holder én i gang i Seniorlivet, for det er åbenbart aldrig for sent at sætte noget nyt i gang”

guirlande2

Julearrangement

Tid:   Mandag den 2. december kl. 19.00

Lokalhistorisk Forening afholder igen i år julefest med gløgg og æbleskiver. Der bliver lejlighed til sammen med Per Spillemand at synge julesange og få sig en hyggelig sludder. Der vil også blive fortalt om nogle af Lokalhistorisk Samlings nyerhvervede indleveringer, og vist en billedkavalkade fra Albertslund i 2018 taget af foreningens fotograf Inge Andersen.

Husk at købe Lokalhistoriske Bøger som julegaver til dem, du gerne vil glæde.