I Vestskovens stille ro – ligger der en gl. radiostation. Radiostationen

Med lokalhistoriker Ib H. Berg

Sted Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

Hør de spændende historier fra ca. 60 års aktivitet på ”Radiogrunden” på Gl. Landevej 42. I 1990 blev den gl. radiosenderen ikke længere brugt og blev lukket ned. Efter aftale med statsskoven blev der plantet ca. 4.500 nye træer på arealet. Derefter har en lille del af grunden og bygningerne ligget øde hen medens træerne uden om har vokset sig store. Der er nu planer om at bygge boliger på hele radiogrunden og mange træer skal fældes for at give plads til byggeriet.

Husk tilmelding på:Herstedvestersenderen

• tlf. 4364 1353 eller 2966 4164

Tid:  Mandag den 20. januar kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Dagsorden ifølge vedtægterne.

Der serveres en øl eller vand under mødet.

Efter generalforsamlingen vises en af de lokalhistoriske film.

Kun adgang for medlemmer.

Tilmelding ikke nødvendig

Dagsorden:

2. Bestyrelsens beretning v. formanden
  3. Beretning fra Lokalhistorisk Samling v. arkivaren
  4. Aflæggelse af regnskab v. kasseren
  5. Budget, det nye program og fastsættelse af kontingent
  6. Valg til bestyrelsen: På valg for 2 år er Per Nilsson, Bent Lund og Jens Hartmann
  7. Valg af 2 suppleanter
  8. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
  9. Indkomne forslag. Skal være bestyrelsen i hænde senest en uge før generalforsamlingen (senest den 13. januar 2020.

guirlande2

Julearrangement

Tid:   Mandag den 2. december kl. 19.00

Lokalhistorisk Forening afholder igen i år julefest med gløgg og æbleskiver. Der bliver lejlighed til sammen med Per Spillemand at synge julesange og få sig en hyggelig sludder. Der vil også blive fortalt om nogle af Lokalhistorisk Samlings nyerhvervede indleveringer, og vist en billedkavalkade fra Albertslund i 2018 taget af foreningens fotograf Inge Andersen.

Husk at købe Lokalhistoriske Bøger som julegaver til dem, du gerne vil glæde.

Det er aldrig for sent…

Med medlem af Kommunalbestyrelsen Jørn Jensby Natteravne

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Efter et heftigt arbejdsliv indenfor Telekommunikation begynder Jørn sideløbende at udfolde sit iværksættergèn i Albertslund. Først med Natteravnene, så med World-working arrangementet, så kom bestyrelsesposter i Senioridræt, samtidig med formandskabet i Kulturhuset Birkelundgård, efterfulgt  af formandskabet for Senior Idræt. Medlem af flere udvalg og bestyrelser samt formand for Idrætsrådet. Vi vil denne aften høre hvad det er for et gen, der holder én i gang i Seniorlivet, for det er åbenbart aldrig for sent at sætte noget nyt i gang”

Fangekoret har sunget sin sidste sang i Statsfængslet Vridsløselille

Med leder af fangekoret, organist Louise Adrian

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12 Fangekor

I 2019 kan fangekoret fejre 25 års jubilæum. Det hele startede i det små og skjulte indenfor murene på Statsfængslet Vridsløselille i 1994, men da koret i 2004 udgav en cd, kom der efterspørgsel på at holde koncerter udenfor murene. I alle årene har koret været ledet af Louise Adrian, der er opvokset i Røde Vejrmølleparken i Albertslund. På denne aften vil Louise fortælle om et helt særligt job og om Fangekorets usædvanlige historie.