Arrangementet er aflyst på grund af situationen omkring Coronavirus - søges afviklet i løbet af efteråret i stedet.

Fra damp til motor med Bo-Vest som endestation. Damptog

Med fhv. trafik- og driftsleder Kurt Andersen, Kildegården

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

Efter en opvækst i det Midtjyske får Kurt en lang karriere i DSB, hvor han oplever hele udviklingen fra damp til motordrift. Han slutter i togledelsen efter tjeneste på over 100 stationer og mere end 20 flytninger. Efter pausen vil Kurt fortælle om sit liv i boligbevægelsen i bl.a. Vibo, Lejerbo, VA og AB, hvor han også kom med i ledelsen af den første store renovering af Kanalens kvt.

Plakat.

Bo Vest

Husk tilmelding på:

• tlf. 4364 1353 eller 2966 4164

Hans byggede en byHans Nielsen

Fortalt af Hans Thiil Nielsen

Sted: Damgårdshave, Damgårsvej 12, Albertslund

Byen hedder nu om stunder Albertslund. Hans Nielsen var i 31 år medlem af sognerådet i Herstedernes Kommune. I 18 år var han sognerådsformand og i de sidste 4 år til 1968 borgmester.

Hans stod i spidsen for en gradvist voksende skare af byplanslæggere, ingeniører og arkitekter, som på bar mark opførte en by, Albertslund – opført efter en plan, den mest gennemtænkte plan vi har set i Danmark. I får meget at vide om Hans og hans liv, hans indstilling til livet, hans liv uden for rampelyset, hans drømme og hans utrolige virketrang.

Hans næsteældste barnebarn holder foredraget og du må hjertens gerne supplere med anekdoter og spørgsmål.

Plakat.

Husk tilmelding på: