Fra damp til motor med Bo-Vest som endestation  Damptog

Med fhv. trafik- og driftsleder Kurt Andersen, Kildegården

Tid: Tirsdag den 27. oktober kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

Efter en opvækst i det midtjyske får Kurt en lang karriere i DSB, hvor han oplever hele udviklingen fra damp til motordrift. Han slutter i togledelsen efter tjeneste på over 100 stationer og mere end 20 flytninger.

Efter pausen vil Kurt fortælle om sit liv i boligbevægelsen i blandt andet Vibo, Lejerbo, VA og AB, hvor han også kom med i ledelsen af den første store renovering af Kanalens Kvt.

Bo Vest Vibo Lejerbo

Som følge af begrænsninger på grund af Covid-19 må der kun være 50 personer i salen på Damgårdshave - tilmelding til arrangementet er derfor nødvendig på telefon 4364 1353 eller 2966 414, eller via mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hans byggede en by
Hans Nielsen

Fortalt af Hans Thiil Nielsen

Tid:  Onsdag den 18. november kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Byvåben

Byen hedder nu om stunder Albertslund. Hans Nielsen var i 31 år medlem af sognerådet i Herstedernes Kommune. I 18 år var han sognerådsformand og i de sidste 4 år til 1968 borgmester.

Hans stod i spidsen for en gradvist voksende skare af byplanslæggere, ingeniører og arkitekter, som på bar mark opførte en by, Albertslund – opført efter en plan, den mest gennemtænkte plan vi har set i Danmark.

I får meget at vide om Hans og hans liv, hans indstilling til livet, hans liv uden for rampelyset, hans drømme og hans utrolige virketrang.

Hans næsteældste barnebarn holder foredraget og du må hjertens gerne supplere med anekdoter og spørgsmål.

Julearrangement Nisse

Tid: Tirsdag den 8. december 2020 kl. 19.00

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12, Albertslund

Lokalhistorisk Forening afholder igen i år julefest med gløgg og æbleskiver.

Der bliver lejlighed til sammen med Per Spillemand at synge julesange og få sig en hyggelig sludder.

Der vil også blive fortalt om nogle af Lokalhistorisk Samlings nyerhvervede indleveringer, og vist en billedkavalkade fra Albertslund i 2020 taget af foreningens fotograf Inge Andersen og redigeret af Willy Hørmark.